Μια άσκηση για ένα “γίρο”-Giro λαχταριστό..!
Σε προηγούμενο άρθρο, είχαμε δει πως μπορούμε μέσα από τα αδόρνος να εξασκηθούμε σε πολύ σημαντικά στοιχεία για το Τάνγκο, όπως η ισορροπία, η στάση του σώματος, ο διαχωρισμός, τα ότσος και άλλα.
Αν για κάποιο λόγο δεν το είδατε το αρθράκι αυτό, μπορείτε να βρείτε εδώ:
https://bautanz.com/2017/03/29/make-your-giros-yummy-by-bringing-them-down-to-the-bare-essentials/
Σήμερα, όμως, θα δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε το γίρο μας, αποδομώντας τον.
Τι είναι ο γίρος;
Όχι αυτό ρε παιδιά. Αυτό είναι γύρος, δεν είναι γίρος..! χαχα
Εντάξει, εντάξει…
Λοιπόν, στο βήμα, γίρος, έχουμε την ντάμα, συνήθως, να κινείται ΓΥΡΩ από τον καβαλιέρο. Μπορεί να γίνει σε ανοιχτή και κλειστή αγκαλιά. Στην απλή του έκδοση ακολουθεί έχει ένα συγκεκριμένο ρυθμό: αργά- αργά- γρήγορα- γρήγορα- αργά. Και μπορεί να γίνει σε υψηλές ή και χαμηλές ταχύτητες.
Τέλος, είναι ένας συνδυασμός βημάτων και πίβοτ και πιο συγκεκριμένα μπροστά, πίσω και πλάι βήματα σε συνδυασμό με πίβοτ μπροστά και πίσω. Απ’ όλα… με λίγα λόγια..! χαχα
Για να δούμε όμως το βίντεο:
Τι είναι αυτό που προκαλεί προβλήματα στο γίρο;
Για να δούμε τι μας είπαν κάποιες ντάμες.
"...Χάνω την ισορροπία μου, ειδικά στο πίσω ότσο. Προσπαθώ να το κάνω μεγαλύτερο για να μην απομακρυνθώ από τον καβαλιέρο μου αλλά μετά νιώθω ότι πέφτω προς τα πίσω..."
"...Στηρίζομαι στον καβαλιέρο. Κατά την διάρκεια του γίρο ο καβαλιέρος μου παραπονιέται ότι είμαι πολύ βαριά..."
"...Νιώθω ότι είμαι πολύ αργή… Είτε τα βήματα μου είναι πολύ μικρά ή δεν μπορώ να συγχρονιστώ με τον καβαλιέρο μου..."
Σίγουρα σε κάποια φάση έχουμε έρθει αντιμέτωποι με τα προβλήματα και άλλα, όμως σε αυτή τη φάση θα πρέπει να δούμε κάτι το οποίο είναι σημαντικό.
Με εξαίρεση το τελευταίο σχόλιο που έχει να κάνει με το γίρο συγκεκριμένα, τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με την στάση του σώματος, τα πίσω ότσο και την ισορροπία μας. Θέματα που σίγουρα τα αντιμετωπίζουμε και σε άλλες φάσεις του χορού μας, αλλά ίσως επειδή ο γίρος είναι μια φιγούρα πιο απαιτητική, νιώθουμε το πρόβλημα πιο έντονα.
ΠΡΟΣΟΧΗ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΗΣΤΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΥΤΗ ΣΕ ΚΑΘΕΤΙ ΠΟΥ ΣΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.
Αποδομήστε τον γίρο για να βρείτε που κρύβετε το πρόβλημα.
Γιατί πολύ απλά δεν φταίει ο γίρος που το πίσω ότσο σας δεν είναι καλό και είστε εκτός ισορροπίας, φταίει το πίσω ότσο σας που ο γίρος σας δεν είναι καλός.
Δυο πολύ διαφορετικά πράγματα.
Το ίδιο ισχύει και για την ισορροπία σας, την στάση του σώματος, τον διαχωρισμό κλπ.
Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για ένα πιο λαχταριστό γίρο;
Για να δούμε πάλι το βίντεο:
Ο γίρος έχει:
Πλάι βήμα- βήμα μπροστά- μπροστά πίβοτ- πλάι βήμα- πίσω πίβοτ- βήμα πίσω.
Βλέποντας γραμμένο καταλαβαίνετε τι πρέπει να κάνετε.
Για αρχή θα πρέπει να εξασκηθείτε ξεχωριστά σε ΚΑΘΕ ένα από αυτά. Απομονώστε κάθε μια από αυτές τις κινήσεις και δουλέψετε για να βελτιώσετε κάθε κίνηση ξεχωριστά.
Στην επόμενη φάση, και αφού έχετε βρει τα αδύναμα σας σημεία σε κάθε μία από αυτές τις κινήσεις. Θα τις συνδυάσετε σε μια “γραμμική” φιγούρα, με στόχο να εξασκηθείτε στις κινήσεις αυτές καθώς και στην μετάβαση από την μία στην άλλη— η μετάβαση μπορεί να προκαλεί το πρόβλημα— χωρίς να έχετε και το στοιχείο του κύκλου που σίγουρα δυσκολεύει τα πράγματα.
Επειδή, ακριβώς δεν έχω το κυκλικό στοιχείο της κίνησης να με απασχολεί, μπορώ να εστιάσω και να διορθώσω:
1. Το βήμα μου
2. Την ενέργεια του βηματισμού μου
3. Την ισορροπία και την στάση του σώματος
4. Τον διαχωρισμό
5. Τις μεταβάσεις μεταξύ των βημάτων
6. Τoν συγχρονισμό
Στην αρχή επιχειρήστε την ασκησούλα αυτή με την βοήθεια του καθρέπτη ή του τοίχου, ίσως κάποιας μπάρας ή του πάγκου της κουζίνας, προσπαθώντας να διατηρήσετε την απόσταση σας από τον τεχνητό καβαλιέρο σας σταθερή.
Και τώρα, η ώρα του ΜΕΓΑΛΟΥ ΤΕΣΤ… ΧΩΡΙΣ “καβαλιέρο”
Στόχος δεν είναι να κάνουμε απλά τα βήματα σωστά αλλά να εντοπίσουμε τα σημεία που χάνουμε, που έχουμε κάποια δυσκολία, και να επικεντρωθούμε σε αυτά
Μην μείνετε στο γίρο, αποδομήστε ΚΑΘΕ φιγούρα…
Εφαρμόστε την ίδια τεχνική για κάθε φιγούρα από την πιο απλή μέχρι την πιο σύνθετη.
Γιατί;
1. Αν πηγαίνετε τακτικά σε μαθήματα, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, μπορεί να μην θυμάστε τις φιγούρες που μαθαίνετε ολόκληρες, και ειδικά για τις ντάμες ίσως να μην χρειάζεται κιόλας. Αυτό όμως που χρειάζεστε σίγουρα είναι να εξασκηθείτε στα επιμέρους- βασικά- σημαντικά στοιχεία της κάθε φιγούρας.
2. Για να μπορείτε να έχετε μια σταθερή βελτίωση, χωρίς να νιώθετε ότι βαλτώνετε κατά καιρούς, θα πρέπει σε κάθε πράκτικα να βρίσκετε τι είναι αυτό που σας δυσκολεύει και να βρίσκετε νέους τρόπους να το βελτιώσετε.
3. Γιατί, όταν αποδομείτε μία φιγούρα, μπορείτε— όχι με όλες βέβαια— να πάρετε τα βασικά της στοιχεία και να φτιάξετε μια άλλη, ΝΕΑ. Βελτιώνεστε έτσι και στον αυτοσχεδιασμό σας. Για παράδειγμα:
4. Δεν χρειάζεται να είστε προχωρημένος χορευτής για να ξεκίνησετε την δική σας πρακτική, και να με απλές ασκήσεις να δείτε σημαντική προοδο στο Τάνγκο σας. Γιατί, ακόμα κι ένα βήμα μπροστά μπορεί να αποδομηθεί σε: προβολή, αλλαγή βάρους και συλλογή των ποδιών. Εξασκηθείτε σε κάθε ένα από αυτά ξεχωριστά, βρείτε τι είναι αυτό που προκαλεί το πρόβλημα, διορθώστε το, και βήματα μπροστά θα γίνουν πολύ καλύτερα.
Καλή διασκέδαση,-Χρυσα
www.bautanz.com