Λάκτισμα (Patada)
Οδηγώντας το ελεύθερο πόδι
Εξερευνώντας νέους δρόμους στα βήματα, οχτάρια (ochos) και λακτίσματα (patadas)
H patada (λάκτισμα) από μόνη της έχει ενδιαφέρον κυρίως επειδή κρύβει ομολογία φόβου.
“O φόβος είναι σοφία μπροστά στο πρόσωπο του κινδύνου”
Sherlock Holmes
Είναι η patada (λάκτισμα) επικίνδυνη; Μα φυσικά. Ουσιαστικά είναι μια λάκτισμα ανάμεσα στα πόδια του καβαλιέρου και υπό αυτή την έννοια είναι σίγουρα επικίνδυνη. Γι’αυτό και εάν φοβάστε, τότε καλύτερα να μην το επιχειρήσετε. Αν παρ’όλα αυτά το αποφασίσετε, μην φοβάστε, γιατί έτσι κάνετε τα πράγματα χειρότερα.
Μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τους κινδύνους που παίρνουμε, όταν κάνουμε μια patada (λάκτισμα);
Γενικά, πως μπορούμε να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους μιας patada (λάκτισμα), ιδίως όταν αυτή εξαρτάται από το ελεύθερο πόδι της Ντάμας;
Ένας τρόπος είναι, η πρακτική με διαφορετικές ντάμες. Αλλά τι γίνεται στην περίπτωση που δεν έχουμε ντάμα, ή δεν θέλουμε να κάνουμε τέτοια πράγματα με τυχαίες ντάμες σε μια milonga; Τι γίνεται αν φοβόμαστε να το κάνουμε; Τι γίνεται αν το έχουμε ήδη επιχειρήσει, αλλά δεν είμαστε σίγουροι αν οδηγούμε ή μας βοηθάει η ντάμα μας να το κάνουμε;
Το παρακάτω video δείχνει ένα καλό τρόπο, για να οδηγήσει το ελεύθερο πόδι του.
Σκεφτείτε τι είναι η patada (λάκτισμα);
Μια μικρή μπροστινή λάκτισμα ανάμεσα στα πόδια του καβαλιέρου.
Βασικά είναι μια μπροστινή προέκταση του ποδιού, το οποίο είναι και το μόνο το οποίο σηκώνεται από το έδαφος.
Άρα, μοιάζει με ένα μπροστινό βήμα με προέκταση, και μόνο η δύναμη που δημιουργεί αυτή την προβολή είναι ισχυρότερη ΚΑΙ η ντάμα δεν συνεχίζει το μπροστινό βήμα, αλλά απλά κλωτσάει και μαζεύει πίσω το πόδι της-τουλάχιστον στη βασική patada.
Αυτό σημαίνει ότι οι καβαλιέροι θα πρέπει να δουλέψουν προς την κατύθυνση της αναγνώρισης των διαφοροποιήσεων στην ενέργεια και τον συγχρονισμό, μεταξύ ενός βήματος προς τα εμπρός, ενός βήματος προς τα εμπρός με προέκταση και μιας λάκτισμας (patada). Και οι ντάμας θα πρέπει να δουλέψουν το πως αισθάνονται τις μικρές αυτές διαφοροποιήσεις και με ποιόν τρόπο το σώμα τους θα πρέπει να αντιδράσει σε αυτές , ιδιαίτερα μετά από ένα οχτάρι ( ocho). Μερικές συμβουλές για το video:
1.Διαλέξτε τα λάστιχα με προσοχή. Σίγουρα , δεν θέλετε λάστιχα με υπερβολική ελαστικότητα αλλά επίσης και πολύ σκληρά. Θα πρέπει η αντίσταση να είναι η σωστή, έτσι ώστε να νιώθετε την διαφορά στο τράβηγμα αλλά να μην αναγκάζετε να κάνετε γυμναστική.
2.Αρχίστε σε θέση για τανγκό, και σε απόσταση που σας βολεύει από την μπάρα ή σε σημείο που μπορείτε να κάνετε κύκλο με το λάστιχο. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να νιώθετε μια άνετη αντίσταση η οποία σας επιτρέπει να διατηρείτε την στάση σας χωρίς να τεντώνεται υπερβολικά τους μυς σας.
Άσκηση# 1
Μπροστινά βήματα με προέκταση
1. Καθώς τραβάς το λάστιχο προς εσένα, μην αφήνεις τους ώμους να κάνουν την δουλειά. προσπάθησε να κάνεις το σώμα σου να αντιδράσει στην αντίσταση που δημιουργεί το λάστιχο.
Εάν χρησιμοποιούμε το λάστιχο για γυμναστική σίγουρα επικεντρωνόμαστε στο τράβηγμα και την αντίσταση, αλλά εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όταν αρχίζετε να τραβάτε το λάστιχο, θα νιώσετε το λάστιχο να τραβάει μπρος τα εμπρός. Δεν θέλετε να κάνετε βήμα προς τα εμπρός ακόμα, αλλά αντί αυτού όσο το σώμα σας κινείται προς τα εμπρός, οι γοφοί σας αντιδρούν με κίνηση προς τα πίσω πάνω από το σταθερό τακούνι, το γόνατο λυγίζει και το ελεύθερο πόδι εκτείνεται. Όταν έχετε πλήρως φύγει μέσα από την κίνηση της προέκτασης, και απαλά αποδεσμεύετε το τράβηγμα και προχωράτε μπροστά.
2. Προσέξτε, μην έχετε το σώμα σας σε ένταση, καθώς τα χέρια σας α σας θα κάνουν όλη τη δουλειά και δεν θα έχετε την αίσθηση του λάστιχου που σας τραβάει προς τα πίσω. Άρα ο βασικός στόχος είναι να συνδέσετε τα χέρια στο ελεύθερο πόδι, μέσω του σώματος με τη βοήθεια του λάστιχου.
3. Όταν μιλάμε για το πάνω κορμό, δεν εννοούμε μόνο το στήθος. Το πιο κοινό λάθος που μπορούμε να κάνουμε εδώ είναι να δημιουργήσουμε μια μεγάλη αψίδα με τη σπονδυλική μας στήλη. Είναι σίγουρο ότι θέλουμε να κουνήσουμε την σπονδυλική μας στήλη με κάποια ευλυγισία αλλά όχι και να χάσουμε τελείως την γραμμή της σπονδυλικής στήλης. Θα καταλάβετε αν κάτι πάει λάθος, ένα αισθανθείτε απώλεια επαφής μεταξύ του στήθους και του κέντρου βαρύτητας του σώματος.
4. Τα ίδια συμβαίνει και για τους γοφούς. Αφήστε τους γοφούς να κινηθούν προς τα πίσω σαν φυσική αντίδραση στο πως το σώμα σας κινείται προς τα εμπρός. Προσπαθήστε να μην βάζετε ένταση στους γοφούς. Επίσης, μην εκτελείται τη κίνηση μηχανικά, θα πρέπει να την νιώθετε. Εάν δεν την νιώθετε τότε μάλλον κάνετε κάτι λάθος, ίσως τεντώνετε υπερβολικά το σώμα σας ή το λάστιχο μπορεί να είναι υπερβολικά ελαστικό, έτσι ώστε να μην μπορεί να δουλέψετε.
5. Κατανομή βάρους. Ξεκινάτε με το βάρος σας πάνω από την καμάρα του ποδιού, δηλαδή λίγο πιο μπροστά από τη φτέρνα, άλλα όχι πάνω από τα δάκτυλα. Στο τέλος της προβολής σας, δεν θέλετε να είσαστε πάνω στα δάχτυλα, ή δεν θα είσαστε ικανοί να διατηρήσετε την προβολή. Άρα, θέλετε να νιώσετε το βάρος σας πάνω από την καμάρα και όχι πάνω στα δάχτυλα, αυτό είναι πολύ σημαντικό για την λάκτισμα (patada) μετά.
Άσκηση# 2
Μπροστινά βήματα, ΟΧΙ προβολή
1. Οι ίδιοι κανόνες όπως και πριν ισχύουν ισχύουν για το τέντωμα, και την κατανομή βάρους. Αυτό που είναι διαφορετικό σε αυτή την περίπτωση είναι ο χρόνος και η δύναμη..
2. Αυτή τη φορά καθώς τραβάτε το λάστιχο θα αντιδράσετε την ίδια στιγμή και με το σώμα και το ελεύθερο πόδι. Φυσικά και οι γοφοί σας θα κινηθούν προς τα πίσω, όπως και είναι φυσικό, ώστε να κρατήσετε την ισορροπία σας. Αλλά εδώ το βασικό είναι, η αντίδραση να μην γίνει μόνο με το σώμα αλλά επίσης και με το ελεύθερο πόδι την ίδια στιγμή.
3. Μην σπρώχνεται του γοφούς προς τα πίσω, αντί αυτού ελευθερώστε της κλειδώσεις των γοφών σας έτσι ώστε οι γοφοί σας να κινηθούν προς τα πίσω ως μια φυσική αντίδραση στην προς τα εμπρός κίνηση του σώματος και του ελεύθερου ποδιού.
Άσκηση# 3
Η Λάκτισμα (The patada)
1. Εδώ και η κατανομή βάρους αλλά και οι συμβουλές για το σώμα και τους γοφούς είναι τα ίδια όπως παραπάνω αλλά η δύναμη και ο συγχρονισμός είναι διαφορετικά.Έτσι, έχοντας στο μυαλό όλα τα παραπάνω, εάν μπορούσατε να το τραγουδήσετε, θα ακουγόταν κάπως έτσι: ΤΡΑΒΗΓΜΑ-και-ΤΡΑΒΗΓΜΑ-και-ΤΡΑΒΗΓΜΑ. Εδώ δεν υπάρχει ποτέ πλήρης αποδέσμευση του λάστιχου, επιπλέον και η ενέργεια είναι πιο δυναμική.
2. Επειδή η ενέργεια είναι πιο δυναμική θα πρέπει να προσέξετε με την αντίδραση του σώματος. Προσέξτε το βίντεο για να δείτε την αντίδραση του σώματος. Δεν πέφτουμε πίσω στη φτέρνα ή μπροστά πάνω στα δάχτυλα, δεν τεντώνουμε τους βραχίονες (χέρια) και δεν επιτρέπουμε στο γόνατο να κλειδώσει στη θέση.
3. Σε όρους κίνησης είναι συνδυασμός των ασκήσεων #1 και #2. Το σώμα σας και το πόδι σας αντιδρούν μαζί καθώς τραβάτε το λάστιχο. ΑΛΛΑ, την ίδια στιγμή όλη αυτή η δύναμη απορροφάται από τους γοφούς οι οποίοι κινούνται προς τα πίσω, πάνω από το σταθερή φτέρνα και το γόνατο το οποίο είναι λυγισμένο.
4. Έτσι εδώ όσο αφορά στο γόνατο μου δεν θα κινηθεί προς τα εμπρός ή δεν θα μπορέσετε να είστε σε θέσει να κλωτσήσετε, και άρα θα πρέπει να κάνετε αυτό το βήμα.
Με οχτάρια (ochos)
1. Προθέτοντας οχτάρια (ochos) δεν θεωρείται και μεγάλη αλλαγή, τουλάχιστον όσο αφορά την ενέργεια/δύναμη, την κατανομή βάρους και πόσο το σώμα αντιδρά στο τελικό τράβηγμα. Αυτό που είναι διαφορετικό είναι ότι έρχεστε από ένα pivot και έτσι ο συγχρονισμός του τραβήγματος είναι σημαντικός.
2. Χρειάζεστε να βρείτε τη σχέση μεταξύ του τραβήγματος του λάστιχου για το pivot και του τραβήγματος για το βήμα, ή προβολή-και-βήμα, ή το λάκτισμα (patada). Η απαλότητα τουλάχιστον στην ενέργεια και το συγχρονισμό είναι πολύ σημαντικές αυτή τη στιγμή.
3. Ένα πολύ συνηθισμένο λάθος, είναι να αρχίσετε να τραβάτε πριν τελειώσετε την μετατόπιση του βάρους, το οποίο μπορεί να σας θέσει εκτός ισορροπίας. Στο τέλος της μετατόπισης του βάρους, τραβάτε το λάστιχο για το pivot. Καθώς το pivot πλησιάζει στο τέλος του-αλλά πριν φτάσετε στο μπροστινό μέρος, τραβήξτε το λάστιχο έτσι ώστε να δώσετε στην κίνηση σας μια νέα κατεύθυνση, ακολουθούμενη από μια προβολή-και-ένα βήμα, ή απλά ένα βήμα, ή ένα λάχτισμα (patada).
4. Προσέξτε το pivot σας. Ειδικά, όταν ετοιμαζόμαστε για ένα λάκτισμα (patada), έχουμε την τάση να δίνουμε στους εαυτούς μας υπερβολική δύναμη κατά τη διάρκεια του οχταριού (ocho), γιατί αυτό κάνει το Pivot αρκετά μεγάλο. Σιγουρευτείτε ότι έχετε κατανοήσει τη διαφορά και τη σχέση του να οδηγείτε για pivot και να οδηγείτε για λάκτισμα (patada).
5. Τελευταίο, προσέξτε την θέση σας στα οχτάρια (ochos). Ένα πολύ κοινό λάθος, είναι ότι έχουμε τη τάση να σπρώχνουμε τους γοφούς μας μακριά από τον άλλο, ρίχνοντας παράλληλα το σώμα μας προς αυτούς. Δεν χρειάζεται να το κάνετε. Κρατείστε την θέση σας και απλά στρίψτε το πάνω μέρος του σώματος σας για να συναντήσετε τον παρτενέρ σας. Εάν ρίξετε το σώμα σας πάνω του, θα είστε στα δάχτυλα όταν κάνετε το Pivot, πράγμα το οποίο θα κάνει το λάκτισμα (patada), ή ακόμα και την προσπάθεια της προβολής λίγο δύσκολή έως και επώδυνη για τα δάχτυλα σας, ειδικά μετά από αρκετές επαναλήψεις.