Συμπεριφορά στο χορό
Η δουλειά του οδηγού είναι η δημιουργία τέχνης μέσω του χορού.
Η παρτενέρ περιμένει, έχει ανάγκη να εξωτερικεύσει το συναίσθημα της μέσω της μουσικής, των κινήσεων και της στιγμής που δημιουργεί η ατμόσφαιρα, χωρίς την σωστή καθοδήγηση χάνεται κάθε έννοια δημιουργίας και εξωτερίκευσης.
Επιπρόσθετα το ταγκό είναι μια αρκετά έντονη και ίσως συναισθηματικά επίπονη εμπειρία, οπότε θα πρέπει να είναι απολύτως συναινετική.
Το Καμπεσέο (cabeseo) δηλαδή η οπτική συνεννόηση είναι ένας καλός τρόπος για την δημιουργία συναίνεσης σε όλες τις κουλτούρες όπου οι άνθρωποι δεν αισθάνονται άνετα στην κατά μέτωπο αντιπαράθεση και την απόρριψη κάποιου λεκτικά.
Πως μπορείς να προσκαλέσεις κάποια για χορό?
Ο σκοπός της Αργεντίνικης συνήθειας του Καμπεσέο (cabeseo) δηλαδή της οπτικής συνεννόησης είναι η προστασία του Εγώ και των δυο πλευρών, αλλά κυρίως του Οδηγού. Κάνει την πρόσκληση σε χορό λιγότερο αγχωτική και την πιθανότητα απόρριψης πιο διακριτική. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγει κάποιος να δεχθεί ή να χρειαστεί (στην περίπτωση της γυναίκας) να πει “OXI”. Έτσι προστα-τεύονται και παραμένουν ανέγγιχτα τα συναισθήματα και των δυο πλευρών.
Για να εκτελέσουν το Καμπεσέο (cabeseo) οι χορευτές χρησιμοποιούν την πτική επαφή. Αυτές/τοι που το δέχονται θα πρέπει να χαμογελάσουν συγκατα-βατικά. Εάν η οπτική επαφή παραμείνει, ο οδηγός κάνει ένα μικρό νεύμα δείχνοντας την πίστα του χορού ή κάνει μια μικρή κίνηση με το φρύδι του ή και τα δυο μαζί (είναι θέμα προσωπικού στυλ). Η παρτενέρ δέχεται την πρόσκληση με το να χαμογελάσει και να συγκατατεθεί με ένα μικρό νεύμα.
Μετά ο οδηγός μπορεί να πλησιάσει την μελλοντική παρτενέρ του στην θέση της , να της προσφέρει το χέρι του για να τη συνοδεύσει στην πίστα ή να συναντηθούν και οι δυο εκεί.
Εάν η παρτενέρ δεν θέλει να δεχθεί την πρόταση για χορό, τότε διακόπτεται η οπτική επαφή. Εάν η παρτενέρ δεν θέλει να χορέψει με ένα συγκεκριμένο άτομο, τότε είναι προσεκτική να μην έρθει σε οπτική επαφή με αυτό, αλλά και σε αυτήν την περίπτωση να μην συναινέσει στο κάλεσμα αν αυτό γίνει με την μέθοδο της οπτικής επαφής. Εάν κάποια δεν θέλει να χορέψει καθόλου, δείχνουν ότι δεν είναι διαθέσιμες με το να μην μπαίνουν στη διαδικασία της οπτικής επαφής δηλαδή του καμπεσέο (cabeseo). Μπορούν να παρατηρούν τους χορευτές ή να συζητούν.
Εάν κάποιος οδηγός προσπαθεί σκληρά να έρθει σε οπτική επαφή με κάποια, ή αυτή αποστρέφει το βλέμμα της σαν να μη θέλει να δει ότι αυτός βρίσκεται εκεί τότε αυτή δεν είναι διαθέσιμη εκείνη τη στιγμή και ίσως να μην είναι διαθέσιμη και ποτέ. Είναι η επιλογή της και πρέπει να γίνεται σεβαστή χωρίς συναιασθηματική φόρτιση από την μεριά του οδηγού.
Εάν δεν μπορείτε να έρθετε σε οπτική επαφή και να εξασφαλίσετε ένα χαμόγελο συγκατάβασης, δεν πρέπει να με κανένα τρόπο να χτυπήσετε τον ώμο κάποιου για να πάρετε τη θέση του ή την παρτενέρ του, ή να απλώσετε το χέρι σας προς την γυναίκα ή ακόμα και να μπείτε μπροστά της έτσι ώστε να μην μπορεί να αποφύγει να σας κοιτάξει.
Όλα τα παραπάνω θεωρούνται στο ταγκό, αγενέστατα και εντελώς άσχετα με το σκοπό και τη φιλοσοφία του χορού
Αν δείτε δυο ανθρώπους οι οποίοι είτε έχουν συζήτηση, είτε ερωτοτροπούν με διάφορους τρόπους, τότε το καλύτερο, και εφόσον δεν υπάρχει οπτική επαφή η οποία δείχνει το αντίθετο, να μην επιχειρήσετε να ζητήσετε κάποιον χορό.
Αντίθετα ένας ταγκέρο θα πρέπει να δείχνει κατανόηση για το ζευγάρι.
Στο ταγκό δεν είναι μαγκιά να τρέχεις από παρτενέρ σε παρτενέρ για να σκοράρεις όσο το δυνατόν περισσότερους χορούς με διαφορετικές παρτενέρ ή να μην σταματάς να χορεύεις λες και πρόκειται για την τελευταία σου μέρα επάνω στη γη.
Το ταγκό είναι μια τέχνη με την οποία ο καθένας εκφράζεται και δε χρησιμοποιείται ή καλύτερα δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείται για επίδειξη.
Αντίθετα είναι υποχρέωση του οδηγού να προτείνει σε μια γυναίκα η οποία είναι μόνη την συνοδεία του για χορό.
Κάποιοι χορευτές δεν ξέρουν ή δε χρησιμοποιούν την οπτική επαφή (cabeceo).
Σαν αποτέλεσμα οι οδηγοί προχωρούν προς τις γυναίκες και ζητάνε τον χορό προφορικά, πράγμα το οποίο δεν είναι και το καλύτερο. Οι γυναίκες επειδή θέλουν να αποφύγουν την δημόσια απόρριψη συνήθως δέχονται. Είναι φανερό ότι οι νέοι κυρίως άνθρωποι δεν γνωρίζουν αυτή τη μέθοδο καλέσματος σε χορό. Η προφορική (δια στόματος) ερώτηση και αποδοχή σε χορό δεν είναι βέβαια και η καταλληλότερη αλλά είναι στις ημέρες μας συνηθισμένη και γι αυτό η γυναίκες δεν πρέπει πλέον να έχουν κάποιο πρόβλημα να αρνούνται έστω και προφορικά τον χορό.
Εάν η οπτική επαφή (cabeceo) γίνει δεχτή τότε δημιουργείται ένα συμβόλαιο χορού για τον επόμενο χορό, και βέβαια κανείς από του δυο δεν μπορεί να κάνει πίσω ή χειρότερα να χορέψει με κάποιον άλλο.
Πως μπορώ να αποφύγω να χορέψω (με κάποιον ή με όλους)
Απλά καλό είναι να αποφεύγουμε την οπτική επαφή
Αν κάποιος παρόλα αυτά χρησιμοποιεί άλλες μεθόδους για χορό (κτύπημα στον ώμο, προφορική πρόσκληση κλπ) τότε απλά πείτε ΌΧΙ.
Για να μπορέσετε να χρυσώσετε και λίγο το χάπι, μην πείτε απλά ένα σκέτο όχι αλλά συνοδεύστε το με κάποια δικαιολογία του τύπου:
“…Συγνώμη, απλά χρειάζομαι ένα διάλειμμα…” (βέβαια αυτός μπορεί να ξαναέρθει).
“…Ευχαριστώ, αλλά έχω υποσχεθεί τον επόμενο χορό…” (και βρείτε κάποιον άλλο).
“…Ευχαριστώ, αλλά τα πόδια μου με πεθαίνουν…”, εδώ καλό θα είναι να έχετε βγάλει και το παπούτσι σας και να αρχίσετε να τρίβεται το πόδι σας.
Τώρα βέβαια αν θέλετε να απαλλαγείτε από τον τύπο, πείτε ότι δικαιολογία σας έρθει στο κεφάλι και στη συνέχεια σηκώστε κάποιον άλλο για χορό
Τι γίνεται αν κάποιος δεν θέλει να χορέψει μαζί μου?
Κάποιοι απλά δεν πρόκειται να χορέψουν με κάποιους. Μην το παίρνεται προσωπικά αλλά ούτε και να συνεχίσετε να επιμένετε.
Κανένας δεν υποχρεωμένος να χορεύει με τους πάντες. Το ταγκό είναι καταρχήν συναινετικός χορός και όχι ένα ηθικό καθήκον. Αν θέλετε να χορέψετε με πολλούς ανθρώπους προσπαθήστε να συστηθείτε, να είστε φιλικός, χαλαρός, να χαιρετάτε τους πάντες και να έχετε μια καλή τεχνική.
Ποιους πρέπει να ζητάμε για χορό?
Οι αρχάριοι και οι μέσοι σε τεχνικοί οδηγοί θα πρέπει να χορεύουν με παρτενέρ στο ίδιο ή χαμηλότερο επίπεδο. Αυτό το καταφέρνουμε απλά κοιτώντας τους άλλους χορευτές.
Οι αρχάριοι οδηγοί επωφελούνται από το χορό με πιο πεπειραμένες παρτενέρ, Αυτό βέβαια θα πρέπει να γίνεται κυρίως στις πράκτικα. Οι πιο πεπειραμένες παρτενέρ επενδύουν σε νέους οδηγούς και θα δεχθούν περιστασιακούς χορούς με αρχάριους οδηγούς και πολλές φορές μπορεί να υιοθετήσουν μερικούς αρχάριους οδηγούς στην κοινότητα τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να δέχονται και κάποιες τάντας μαζί τους.
Πάντως το καλύτερο είναι οι αρχάριοι οδηγοί να χορεύουν με άλλους του ιδίου επιπέδου. Ο αρχάριος δεν θα πρέπει να περιμένει ένας προχωρημένος χορευτής να χορέψει μαζί του πάνω από μια τάντα
Οι αρχάριες παρτενέρ μπορούν εύκολα να ξεγελαστούν από τους πρώτους χορούς με έναν πεπειραμένο οδηγό. Είναι εύκολο να ακολουθήσεις ένα πεπειραμένο χορευτή ο οποίος έχει την ικανότητα να κάνει τον αρχάριο να αποκτήσει εμπιστοσύνη στα βήματα του. Αλλά η πραγματική πρόκληση για μια παρτενέρ είναι ο χορός με κάποιον λιγότερο πεπειραμένο πράγμα το οποίο είναι μια πρόκληση και ευκαιρία για να αναπτύξει την τεχνική και την αίσθηση της.
Για τους μέσους και προχωρημένους χρήστες, προτείνεται μια αναλογία 3:1. Δηλαδή, κατ’ελάχιστο μια κάθε τέσσερεις τάντας θα πρέπει να χορεύεται με κάποιον με χαμηλότερο επίπεδο, Αυτό ισχύει και για τους οδηγούς αλλά και για τις παρτενέρ.