Χορεύοντας

Συζητώντας ενώ χορεύουμε

     Σε άλλους αρέσει να συγκεντρώνονται όταν χορεύουν ενώ σε άλλους να συζητάνε κατά τη διάρκεια του χορού. Εάν είστε από τους πρώτους τότε δεν πειράζεται να δηλώσετε στον/ην παρτενέρ σας: ”Συγνώμη, αλλά το βρίσκω δύσκολο να μιλώ και χορεύω ταυτόχρονα”. Γενικά, τόσο η συζήτηση αλλά και ο χορός βελτιώνονται όταν γίνονται ξεχωριστά.

 

Τι κάνουμε μεταξύ των τραγουδιών

     Μεταξύ των τραγουδιών, μπορείτε να αφήσετε τον εναγκαλισμό με τον/την παρτενέρ σας, καθώς φαίνεται λίγο παράξενο να παραμένετε σε στάση χορού, χωρίς καθόλου μουσική. Επίσης είναι καλό να περιμένετε για το επόμενο τραγούδι πριν πάρετε τη θέση χορού. Μερικοί οδηγοί αρέσκονται να περιμένουν στη θέση χορού, και αυτό δεν είναι κακό. Αντίθετα η παρτενέρ δεν πρέπει να “κρεμιέται” από τον οδηγό αν νιώσει ότι αυτός θέλει να την αφήσει μέχρι να ξεκινήσει το επόμενο τραγούδι.
      Συχνά οι κάποιο είτε συστήνουν τον εαυτό τους ή απλά συζητάνε. Να μην σαν προκαλέσει έκπληξη εάν κάποιος οδηγός ή παρτενέρ δεν συστηθεί ούτε στον πρώτο χορό ακόμα και ποτέ. Το να συστήνεται κάποιος δεν θεωρείται απαραίτητο αλλά ούτε και σημαντικό για το χορό, αν και πάρα πολλοί το κάνουν, θεωρώντας το αναγκαίο.
      Εάν ευχαριστηθήκατε από τον χορό μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να ευχαριστήσετε τον άλλο. Αυτές οι λέξεις θα μεταφραστούν ως: “Τελείωσα τον χορό με εσένα και τώρα επιστρέφω στη θέση μου”, άρα θα πρέπει να φυλαχθούν για το τέλος της τάντα. Αντίθετα λέγοντας κάτι ευχάριστο, όπως “ήταν πολύ όμορφα” ή κάνοντας ένα φιλικό σχόλιο για τη τεχνική του άλλου, θα ήταν κάτι πολύ καλύτερο.

 

Τι μπορούμε να κάνουμε μεταξύ των Κορτίνας (cortinas)

     Στις Μιλόγκας (milongas), ο DJ συχνά παίζει μια Κορτίνα (cortina) μεταξύ των τάντας (tantas). Η κορτίνα (cortina) είναι ένα σύντομο μουσικό διάλλειμα (γύρω στα 30 δευτερόλεπτα) από μουσική η οποία δεν είναι τάγκο, και το οποίο ειδοποιεί τους χορευτές, ότι η τάντα την οποία χόρευαν τελείωσε και πρόκειται να αρχίσει κάποια άλλη.
      Η επόμενη τάντα λογικά θα είναι σε διαφορετικό στυλ μουσικής και κανονικά θα πρέπει να χορευτεί με άλλον οδηγό και άλλη παρτενέρ. Η ομορφιά των κορτίνας (cortinas) στο Μπουένος Άιρες είναι ότι ο καθένας κατά τη διάρκεια της, ευχαριστεί τον παρτενέρ του και φεύγει από την πίστα.
      Αυτό σημαίνει ότι στη συνέχεια ο καθένας μπορεί να διαλέξει νέο παρτενέρ από αυτούς που βρίσκονται στο χώρο, αντί να περιορίζεις τον ευατό σου σε αυτούς που είναι καθιστοί ή να προσπαθούν να μαντέψουν πότε ο αγαπημένος τους οδηγός ή παρτενέρ θα είναι διαθέσιμος/η.
      Από την άλλη πλευρά, εάν ένα πλήθος δεν χρησιμοποιεί κορτίνας (cirtinas), μπορεί απλά να στέκονται στην πίστη με τον παρτενέρ τους, δείχνοντας την αμφισβήτηση τους για την ικανότητα του DJ, ή ακόμα χειρότερα θα μπορούσαν να συνεχ’ιζουν να χορεύουν κατά τη διάρκεια της κορτίνα. Το τελευταίο τουλάχιστον στο Μπουένος Άιρες θα σε χαρακτήριζε ως βάρβαρο, εδώ γύρω τα πράγματα απλά δείχνουν ανώριμα.

 

Το τέλος των χορών με το συγκεκριμένο παρτενέρ ή πότε μπορούμε να σταματήσουμε

     Εάν ένας από τους παρτενέρ πει “Ευχαριστώ” στο τέλος ενός τραγουδιού, ο άλλος απαντάει το ίδιο και οι δυο φεύγουν από την πίστα. Συνηθίζεται να χορεύουμε 3-4 χορούς με το ίδιο πρόσωπο πριν πούμε την μαγική φράση “Ευχαριστώ” και αποχωρήσουμε. Αυτός είναι και ο πιο συνηθισμένος τρόπος και απλώς αλλάζουν τα λόγια, δηλαδή αντί για ένα απλό “Ευχαριστώ”, θα μπορούσαμε να πούμε “Ευχαριστώ, ήταν πολύ όμορφα”, ή “Ευχαριστώ, χρειάζομαι ένα διάλειμμα, θα χορέψουμε ξανά αργότερα” και πολλά άλλα.
      Εάν εγκαταλείψετε ένα άτομο τρείς χορούς πριν τελειώσει μια απλή τάντα, τότε θα του δώσετε το μήνυμα ότι δεν είστε ευχαριστημένος/η με το χορό μαζί του και θα πρέπει να γίνεται στια ακραίες περιπτώσεις κατά τις οποίες η ενόχληση ή ανυπομονησία σας για να απομακρυνθείτε είναι μεγαλύτερη από την αγένεια σας.
      Οι άνθρωποι πολλές φορές χορεύουν περισσότερες από μια τάντα, ίσως δυο ή ακόμα και τρείς. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχεις είναι να ζητήσεις από τον/ην παρτενέρ σου εάν θέλει να χορέψει ακόμα έναν χορό, και βέβαια η προσδοκία είναι η αποχώρηση μετά το τέλος του επόμενου τραγουδιού. Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει η ανάγκη για ένα “Ευχαριστώ”.

 

Τι γίνεται στην περίπτωση που το ζευγάρι περνάει καλά και δεν θέλει να σταματήσει?

     Στη περίπτωση που κανένας από τους δυο δεν λέει “Ευχαριστώ” και συνεχίζουν να χορεύουν, τότε μάλλον θα συνεχίσετε να χορεύετε απ’αόριστο και ότι προκύψει. Εάν βέβαια αυτό πάρει χρόνο, οι άλλοι θα το παρατηρήσουν και θα σκεφτούν ότι ένας μονοπωλεί τον άλλο, και θα αρχίσουν να το σκέφτονται μόνο αν θέλουν και αυτοί με την σειρά τους να χορέψουν μαζί σας. Δεν χρειάζεται να σκέφτεστε τι οι άλλοι νομίζουν, αλλά θα πρέπει να προσέχετε διότι αν υπάρχει πλεόνασμα αντρών ίσως να θέλετε να δείξετε φιλικό πνεύμα και διάθεση και να αφήσετε και τους άλλους να χορέψουν με την παρτενέρ σας…από την άλλη αν σας ευχαριστεί (και τους δυο ο χορός) γιατί να το κάνετε, αφού ίσως έχετε βρει την δίδυμη ψυχή σας τουλάχιστον για το θέμα του χορό. Τώρα αν τα πράγματα αποδειχθούν πιο προχωρημένα από μια απλή ευχαρίστηση του χορού, τότε πιστέψτε με απλά συνεχίστε χωρίς να δίνεται σημασία για τυπικότητες και άλλα, έτσι και αλλιώς αυτή δεν είναι και η ουσία του τάγκο.

 

Διακοπή ενός ζευγαριού όταν χορεύει

     Απλά, ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΤΕ. Ούτε για να πούμε ένα “γειά”, όταν φθάσουμε ή φεύγουμε. Αν θέλετε να ειδοποιήσετε κάποιον ή κάποια για την άφιξή σας ή την αναχώρηση σας απλά “γνέψτε”. Αν παρόλα αυτά υπάρχει κάτι επείγον τότε αν είναι δυνατόν περιμένετε μεταξύ των δυο τραγουδιών, αλλά είστε σύντομος/η.

 

Τι θα συμβεί αν ένας χορός είναι μια αφόρητη δοκιμασία

      Γενικά αν έχουμε συμφωνήσει να χορέψουμε με κάποιον ή κάποια θα πρέπει να ολοκληρώσουμε μια τάντα (ή τρεις ή τέσσερεις χορούς) με αυτόν/ην.
      Γενικά είναι αγενές αν δεν ολοκληρώσουμε μια τάντα.
      Δεν σταματάμε την τάντα εξαιτίας της τεχνικής κάποιου
      Σε γενικές γραμμές, η εφίδρωση και άλλες ταλαιπωρίες που είναι απλά ένα αποτέλεσμα του να είναι κοντά σε άλλο πρόσωπο γίνεται δεκτή στο τάγκο, και δεν μπορούμε να σταματήσουμε την τάντα για τέτοιου είδους ταλαιπωρίες.
      Ωστόσο υπάρχουν φορές κατά τις οποίες μπορούμε να διακόψουμε την τάντα, έστω και αν αυτό θεωρείται αγενές.
      Αυτό γίνεται αν το άλλο άτομο και κυρίως ο οδηγός πέφτει πάνω σε άλλοπυς χορευτές (ή έπιπλα) και κάποια παρτενέρ αισθάνεται μη ασφαλής.
      Αν σε κτυπάει ή πατάει υπερβολικά ώστε να συνεχίσεις τον χορό.
      Αν ο εναγκαλισμός του σε κάνει να νιώθεις άσχημα.
      Αν έχει πιεί αρκετά για να μπορεί να χορέψει.
      Στις περισσότερες των παραπάνω περιπτώσεων προσπαθήστε να ανεχτείτε την κατάσταση με όση υπομονή και χάρη διαθέτετε. Ό,τι κι αν κάνετε, προσπαθήστε να μην το δείχνεται με διάφορες γκριμάτσες στους γύρω σας και στους φίλους σας. Άλλοι πιθανοί παρτενέρ σας θα παρατηρήσουν τη συμπεριφορά σας και θα αναρωτιούνται αν θα κάνετε το ίδιο πράγμα όταν χορεύετε μαζί τους. Δοκιμάστε να κλείσετε τα μάτια σας ή να πάρετε μια λυπημένη έκφραση μέχρι το μαρτύριο να τελειώσει.

 

Μια ειδική περίπτωση για αφήσετε τον παρτενέρ σας κατά τη διάρκεια του χορού

     Αυτή είναι μια μόνη και μοναδική περίπτωση ρουτίνας στην οποία ένα πρόσωπο μπορεί να διακόψει το “συμβόλαιο χορού” με κάποιον/α παρτενέρ ή ακόμα και να διακόψει μια τάντα. Οι χορευτές  με μόνιμο παρτενέρ ή με κάποια σχέση, σχεδόν πάντα χορεύουν την τελευταία τάντα της μιλόγκα. Αν τύχει να μην καταλάβουν ότι βρίσκονται στη τελευταία τάντα, ακούγοντας το τελευταίο τραγούδι που τις περισσότερες φορές είναι το ίδιο (La Cumparcita) θα πρέπει να βρουν για τον χορό του τελευταίου κομματιού. Όλοι σέβονται αυτή τη συνήθεια (έθιμο)  και αφήνουν στον παρτενέρ τους με ενθουσιασμό να χορέψει με τον μόνιμο παρτενέρ της ή τη σχέση της τον τελευταίο χορό. Έτσι αν μόλις έχετε ανέβει στην πίστα με έναν νέο παρτενέρ και ο DJ ανακοινώσει ότι είναι “η τελευταία τάντα του βραδιού” μην εκπλαγείτε εάν ο παρτενέρ σας ζητήσει συγνώμη για να χορέψει με ένα άλλο πρόσωπο. Εάν δε χορεύετε με κάποιον που ήδη γνωρίζεται ότι έχει κάποιον πολύ κοντινό του για να χορέψει τον τελευταίο χορό θα πρέπει να τον/την ενθαρρύνεται να φύγουν αν το επιθυμούν.  Δεν υπάρχει καμμιά ενόχληση αν σας εγκαταλείψουν για αυτόν τον λόγο.

 

Κίνηση στην πίστα και συγκρούσεις

      Στην πίστα κατά τη διάρκεια του χορού κινούμαστε κυκλικά σε δεξιόστροφη περιστροφή (αντίθετη αυτή του ρολογιού) και με την ίδια ταχύτητα με τα άλλα ζευγάρια.
      Αν υπάρχει χώρος μπροστά σας σημαίνει μάλλον ότι καθυστερείται και πίσω σας υπάρχει συνωστισμός, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να επιταχύνεται λίγο ώστε να ελευθερώσετε χώρο και για τους άλλους.
      Πάρα πολλοί καθυστερούν τη γραμμή χορού προσπαθώντας κυρίως να εκτελέσουν εξεζητημένες τεχνικές. Απλά θα πρέπει να ξέρουν ότι η πίστα ανήκει σε όλους και όλοι έχουν το δικαίωμα να χορέψουν.       

     Επίσης κάποιοι προσπαθώντας να ξεκολλήσουν από την κίνηση παίρνουν την εσωτερική και προσπαθούν να δημιουργήσουν μια νέα γραμμή χορού, αν και δεν είναι ότι καλύτερο ωστόσο αποτελεί μια λύση.
      Οι περαστικοί (για κάποιο λόγο) από την πίστα χορού θα πρέπει να το κάνουν γρήγορα χωρίς να ενοχλούν και φυσικά ποτέ μέσα από την πίστα, πάντα από το πλάι.
      Οι οδηγοί πάντα θα πρέπει να προστατεύουν την παρτενέρ τους από συγκρούσεις, αυτό είναι πάντα σπουδαιότερο από τον ανταγωνισμό για εντυπωσιακές φιγούρες.
      Αν παρόλα αυτά πέσετε πάνω σε κάποιο άλλο ζευγάρι θα πρέπει απολογηθείτε (λεκτικά ή με κάποιο νεύμα) αν όχι επειδή εσείς φταίτε για τη σύγκρουση τουλάχιστον γιατί δεν καταφέρατε να την αποφύγετε
      Αν κατά τύχη κτυπήσετε κάποιο έπιπλο τότε απλά απολογηθείτε στην παρτενέρ σας και βεβαιωθείτε ότι είναι εντάξει.

 

Google+0
Google+
http://2tango.gr/tangopedia/xoros/xoreuontas
YouTube0
YouTube
Instagram0
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.